Moodboards

Ett litet tips för er som gillar att inreda: moodboards funkar jättebra som vision och till slut även som inköpslista. De gör det lätt att för mig att se målet och hjälper till att hålla mig på rätt väg, plus att det blir mycket lättare att förklara för min äkta hälft vad det är jag försöker göra.

Här är ett exempel på hur jag visionerar på papper innan det är dags att börja handla (de här skisserna är gjorda till en tjej som behövde hjälp med den berömda röda tråden):

Bild

Bild

6 Comments

  1. Hej!
    Jag håller på att inreda vårt nya hus men får inte till känslan av lantligt, new england. Jag ser att din moodboard är precis vad jag söker. Om jag skickar dig bilder av vårt kök, hall och vardagsrum tror du att du kan hjälpa mig att se vad jag behöver byta ut alt göra? Vardagrummet har jag bara ställt in våra tidigare möbler, har svåt att se hur jag ska möblera samt vilka möbler som skulle passa.

    Svara

    1. Tackar! :-)

      Jag gör dem i Photoshop, helt och hållet. Som grafisk formgivare är det ju mitt huvudsakliga arbetsverktyg, så det känns enklast så.

      Svara

  2. Reblogga detta på It's Elin, is it? och kommenterade:
    Jag påbörjade ett annat inlägg om detta på förmiddagen men det blev megasuperlångt och kom visst att handla om vad vi har gjort i huset sedan vi flyttade hit istället för vad vi ska/vill göra. Nu börjar jag om. Problemet med hela renoveringsgrejen är att jag/vi inte vet var och hur vi ska börja. Jag har i alla fall kommit fram till vad vi kan sätta igång med utan att några vidare beslut behövs tas: att göra ett moodboard. Jag vet ju vad jag gillar men jag vet också att jag gillar lite olika saker som inte alltid blir helt bra att kombinera så då är det jättebra att bestämma sig för vilken stil vi ska hålla oss till. När jag googlade på Moodboard och New England så hamnade jag här, hos Fason.

    Svara

Kommentera

