Kustnära / coastal living

Jag vet inte vad ni tänker, men under de senaste åren då jag inrett vårt hus i New England-stil har jag kommit underfund med att det finns flera varianter på just New England. När vi började inreda vårt hus körde vi fullt ut på liggande brädväggar, grovhyvlade plankbord, sänggavel med tvärslåar, stjärnor, marinblått och amerikanska flaggan. Efter hand har dock min syn på vad New England-inredning är skiftat. Min personliga åsikt är att den nämnda stilen istället bör kallas kustnära / ocean living / beach house. Eller nåt.

”New England” för mig har efter 1000-tals timmar av inspirationssurfande sakta blivit mer synonymt med mörka möbler, vackra panelväggar, eleganta stoppade möbler osv. Tänkte köra lite kollage på det nästa gång. Här nedan är vad jag tycker är mindre New England och mer Coastal living. Bilderna kommer från bl a Ocecan House, Artwood och Lexington.

kustnara1
kustnara2
kustnara3

Och som ni ser började vi med den stilen hemma hos oss. Numera fasar vi ut kuststilen på möbler, textilier och tavlor, men det kommer att ta tid innan vi orkar byta ut brädpanelen på väggen… Men som sagt, mer om det i mitt nästa inlägg då jag ska försöka förklara vad jag tycker är New England.

kustnara_hemma

Kommentera

