Dekorativa brickor

Jag har under senare tid utvecklat en förkärlek till att dekorera med brickor. När jag ska göra fint på ett soffbord, matbord eller en skänk ställer jag oftast dit t ex en blomvas, en eller två ljusstakar och kanske ytterligare en prydnadsdetalj – ett stilleben av prylar istället för bara en enda. Det som gör ett sådant arrangemang ännu bättre i mina ögon, är att placera dem på en bricka. Den håller ihop gruppen och gör att det känns som en fin enhet.

bricka_ljus bricka_böcker

bricka_rotting2

bricka_rotting3

bricka_badrum

Dags för lördagskväll. I säng med barnen och sen en djupdykning i TV-tablån.

(Gah – de där Pringles chipsen som jag så ståndaktigt motstod i affären i går hade onekligen varit trevliga att ha hemma i kväll) ;-)

Kommentera

