Förberedelser inför reportage

För någon vecka sen fick jag ett mail från en fotograf med fantastiskt vackra inredningsreportage i sin portfolio, som undrade om hon och en stylist skulle kunna få göra ett reportage hemma hos oss. Vi tackade ja, och nu är jag supernyfiken på att se vad de kommer att göra här hemma! Det är dags om några veckor.

Men även om de kommer att stajla inför fotograferingen så vill man ju gärna att de ska se bra ut när de kommer hit. Och eftersom vi är på väg mot höst har jag påbörjat höstpiffet redan nu, trots att sommaren förhoppningsvis har några veckor kvar. I dag snubblade jag över den här vackra pilträdskransen när jag var och handlade. Korgen och kudden hade jag sen tidigare – de kommer från Artwood.

Tack vare att sommaren varit så underbar så känns det ganska ok att ta fram ljusen, filtarna och byta ut skira tyger mot tyngre, mörkare, tycker jag. Att kura lite i soffan kan vara mysigt nu när vi har kunnat vara ute varje vaken sekund sen i maj.

krans

Mina svärföräldrar är här och hälsar på en vecka och hjälper oss med barnen nu när vi har börjat jobba igen, och efter en hel dags fredsmäklande, jagande och tålamodsprövande konfliktlösningar (bara kul, enligt dem – tveksamt, tänker jag *ler*) så tyckte jag att de verkligen var värda nåt gott när det blivit lugnt i huset. Så lite handskalade räkor, avocado och aioli lime fick det bli på en bit bröd.

shrimps

Kommentera

