Det ÄR stökigt

Jag vet inte hur det är med er andra som läser mycket bloggar, och då speciellt livvstilsbloggar, men jag kommer på mig själv att ofta läsa dem med viss irriterad fascination. Hur i hela friden pallar man tänka på vad man tar på sig varje morgon så att man kan rapportera det sen? Hur mycket måste dessa människor städa för att hålla hemmet fläckfritt på alla vackra bilder? Hur himla fantastiskt och snuttiduttigt liv kan en och samma person faktiskt ha?

Så jag vill bara klargöra att runt omkring mina inredningsbilder ser det oftast ut så här:

mess
Vi är en familj med två vuxna, tvillingar på tre år och storasyster som är sex. De stökar till. Och det måste de få göra – det är ju deras hem också. Så det jag visar på bild härifrån är en liten glimt av huset när det i några sekunder är undanplockat och motsvarar den vision jag har med inredningen. Så eftersom jag själv irriterar mig på den perfekta fasaden hos många bloggar vill jag bara visa hur verkligheten oftast ser ut :-)

Kommentera

