Höstinspiration från Slettvoll

doc_688_1.jpg

doc_690_1.jpg

doc_692_1.jpg

Slettvoll har uppdaterat sin webentré med inspirationsbilder i hösttema och det är vackert, elegant och härligt höstmurrigt.

Det går SÅ bra att inreda med klassiska, stilrena möbler utan att det känns minimalistiskt – allt handlar om stylingen i slutändan.

Jag är som bekant numera ett fan av maximalism (”less is a bore”) och får gåshud av inredning där stora lampor får ta sin plats, varma mattor på kalla golv och tunga gardiner som dämpar ljudet (kan ha att göra med att jag har tre barn som låter väääldigt mycket…).

Det känns väldigt avlägset nu, men för inte allt för många år sen var jag / vi helt sålda på minimalism och i vårt förra hus i Skåne förekom vare sig mattor, tavlor eller gardiner. Huga – vad kalt det ser ut nu, kan jag konstatera när jag tittar på bilder. Jag ”hittade inte hem” i den inredningen, utan kände att jag famlade i luften. Är otroligt glad åt att vårt hus i Gävle ”tvingade” oss att tänka om :-)

Kommentera

