Välkommen in

Entrén är för mig otroligt viktig i ett hus. Den står för det allra första intrycket, den ska vara praktisk, vacker och väldigt gärna stor och rymlig. I våra svenska hus är hallen dock ofta en liten, mörk passage där jackor och skor staplas på varann. Hemma hos oss är det en pytteliten inglasad veranda som agerar hall och vi har långt ifrån det utrymme vi skulle behöva till alla kläder.

Så – dags att drömma då:

Skärmavbild 2013-09-14 kl. 07.48.39

Min drömentré. Ni ser var inspirationen till vår trappa kommer ifrån? Det här är mitt i prick för mig när det gäller klassisk New Englandinredning; mörka golv, stora fönster, vackra väggpaneler och klassiska möbler. Bild från paulmoondesign.com Hela sajten är en ”vill-ha” upplevelse.

Skärmavbild 2013-09-14 kl. 07.44.03

Vackert från clawsonarchitects.com. Men ack så opraktiskt – var hänger man kläderna?

Skärmavbild 2013-09-14 kl. 07.47.06

Mer ögongodis från apdarchitects.com

Har man den stora turen att kunna bygga någon av ovanstående entréer så behöver man definitivt en vardagsentré där det går att hänga av sig skolväskor, regnkläder, vinteroveraller osv. För mig skulle vilken som helst av nedanstående funka :-)

Skärmavbild 2013-09-14 kl. 07.43.25

Fint med platsbygd förvaring. Från mollyquinndesign.com

Skärmavbild 2013-09-14 kl. 07.44.40

Jag gillar stegen. Lite bibliotekskänsla. Från jkandsons.com/ Klicka på länken för mängder av inspiration!

IMG_2395

Karolina Strandberg som driver bloggen It’s a house är fenomenal på att bygga egna lösningar. Klicka på länken för att se hennes vackra hallmöbel.

Jag har förresten inte lagt upp en ordentlig bild på vår trappa efter att vi målade den. Så här ser den ut nu:

trappa

Kommentera

