Höstkrans och morgonmys

Vi var in på Ikea i går kväll och tittade igenom julavdelningen. Trots att jag är julgalen har jag svårt att dras med i någon stämning redan nu, så besöket lämnade mig ganska oberörd. Och eftersom det inte är någon snö ute än (det får gärna vänta ett tag till, tack) känns det fortfarande helt ok att fortsätta höstpyssla.

I skogen bakom huset hittade jag allt jag behövde till en höstkrans. Den har jag parkerat på verandan på framsidan, vid ljuslyktan. Jag har letat igenom hela stan efter snygga, konstgjorda blockljus med timer, men alla jag har hittat här ser så otroligt konstgjorda ut med kallt orange ljus. Jag har läst många positiva blogginlägg om Enjoy Candles som går att köpa här till exempel, men det hade varit trevligt att se hur de ser ut i verkligheten och inte bara på bild. Det är lätt att bli besviken. Någon som har köpt ett och kan recensera?

Hittills har vi en lugn och mysig lördagmorgon, men med 25% rabatt på Toys r us i dag byter vi snart ut hemmalugnet mot shoppinghets. Med tre barn som fyller år i december kan det vara bra att passa på att fynda när tillfälle ges ;-)

krans1

krans2

krans3

zack

4 Comments

  1. Hej. Vilken härligt höstlig krans. Önskar jag hade förmågan att få till det lika fint. Tycker oftast inte om de man kan köpa antingen är de för simpla eller så ser de för konstgjorda ut. Följer din blogg sedan i somras, ni har ett väldigt vackert hem. /Malin

    Svara

    1. Men tack, vad roligt att du tycker om bloggen!

      Jag gick på en kvällsaktivitet med jobbet för nåt år sen då vi fick binda kransar, och det visade sig vara både kul och ganska lätt – speciellt med mossa.

      Rekommenderas varmt! Blomsterhandlarna brukar anordna sådana kvällar nu i jultider.

      / lina

      Svara

  2. Hej
    Ang ljusen. Alldeldes nyss var jag på Clas Ohlsson och köpte en ljusslinga på ca 1,5 m som går på batteri. Kan rekomenderas, den vart jättefin i en liten gran på våran entre . Kommer inte ihåg priset, men tror det var 99:-.
    /Annelie

    Svara

Kommentera

