En snabb visit i Stockholm

Jag har precis kommit tillbaka hem från två dagars workshoppande i Stockholm. Lika trevligt som det är att åka iväg på ett inspirerande möte, lika trevligt är det att komma hem sen igen.

Vi bodde på Nordic Sea Hotel, precis bredvid Centralstationen. Ni vet – hotellet med the Icebar? Det var ett superfint och fräscht hotell, och en rejäl kontrast till hemma när det kommer till inredning. Här var det stram minimalism som gällde, vilket jag verkligen kan uppskatta i rätt miljö. Läget är super och personalen var fantastisk (såg ni ”Settman på plats” i helgen när de ringde och testade servicenivån på killen i receptionen? Han som var så där übertrevlig oavsett vad knas han fick göra? Han jobbade och var precis så där trevlig ;-)).

Dock kändes den strama stilen lite väl kall när man kom in på rummet. De svartvita färgerna och det blåtonade släpljuset på väggarna gav ett kyligt intryck och kändes inte så himla välkomnande. Sängen från Hästens var å andra sidan väldigt inbjudande, så sömnen var inga som helst problem :-)

131113_1

131113_2

131113_3

Den där killen på cykel gav mig rejäl skrämselhicka några gånger när jag i ögonvrån uppfattade att det var en man i mitt rum ;-)

131113_4

Och så skönt det är att komma hem till sitt eget ombonade kaos sen!

Ha en fortsatt skön kväll. Jag ska gå upp och bädda ner mig i min egen, inte fullt lika dyra, säng.

Kommentera

