Älgar och mossa

Som jag har letat efter älg / rådjurs / hjorthorn i några månader! Hittade till slut de fina hornen av trä på Åhléns för någon vecka sen och är supernöjd med dem, men i går gjorde vi ett snabbt stopp på Erikshjälpen och vad låg där, om inte en fin 14-taggarkrona?

Jag stod och fingrade på den ett tag, men beslöt mig för att avstå eftersom den var så stor och jag inte kunde komma på var vi skulle ha den, men när min man fick syn på ”1/2 priset på allt”-skylten var det kört. När vi dessutom fick reda på att hela dagskassan skulle gå till Filippinerna kändes köpet ännu lite bättre.

Så här ligger den nu, och väntar på att vi ska hitta en plats åt den.

131117_1

131117_2

Och nåt annat som också väntar och pockar på är adventspyntet. Tills det är dags att ställa fram de fyra ljusen nöjer jag mig med lite mossa och kottar för att tjuvstarta stämningen. I dag ska vi passa på att utnyttja finvädret till att sätta upp all utebelysning så att det bara är att tända den om två veckor – så slipper man stå ute och frysa och försöka trassla upp alla slingor kvällen före första advent ;-)

131117_3

131117_4

One Comment

Kommentera

