Lite jul i sovrummet

Julen sprider sig i huset. Vårt sovrum har fått lite juliga nya inslag av ljuslyktor, krans och granris. Och så har jag bäddat med våra underbara påslakan och örngott i flanell från Lexington. Om du är som jag och fryser för det mesta kan jag  verkligen rekommendera flanellakan – det är såååå varmt och gosigt att krypa ner i!

131210_2

131210_3

131210_5

131210_6

131210_4

I helgen hade vi kalas här hemma. Alla tre barnen OCH min käre man fyller år i december (ja – fantastiskt planerat, vi vet!) så vi slog ihop alla födelsedagarna till en fest med släkt och vänner. De hade lite olika önskemål om tårta, så det blev en med chokladpudding, banan, nutella, vaniljcréme, fingers och maltesers. En ordentlig sockerbomb, men precis vad barnen ville ha.

Den andra fylldes med after eightfyllning, vaniljcréme och päronmousse. #proppmätt

131210_1

11 Comments

  1. Vilket fint sovrum ni ser ut att ha. Så mysigt! Läckra sängbord!!! Var har du fått tag i dessa?
    Härligt med kalas och trevligt med fest för nära och kära.
    Ha en fin dag
    A

    Svara

  2. Hej,
    Vill bara säga att jag tycker att det är en riktigt inspirerande blogg som du driver! Kul men en blogg som inta har samma inredningsstil som många andra. Älskar denna stil själv, kul att få inspiration :) Riktigt fint hem som du har.
    Trevlig dag!
    Angelica

    Svara

    1. Å, tack! Det betyder massor för mig att få höra det. Ibland får jag lite ångest när jag läser alla de stora bloggarna och tänker att jag kanske också borde ha rapporterat om den senaste prylen från Svenskt Tenn, men sen inser jag att det inte är min grej :-)

      Och det är ju så många som gör det ändå, precis som du sa.

      Tack för att du läser!

      Svara

  3. Håller med föregående kommentar – skönt att du inte följer strömmen utan kör din grej (tacksamt för oss som älskar din stil)! Ditt sovrum ser ljuvligt ut, har dock en fråga om påslakanen i flanell som verkar jättesköna men blir man inte väldigt svettig? (undrar en som har lätt för att bli varm om natten…)

    /Paula

    Svara

    1. Ni gör mig så himla glad med era snälla kommentarer! :-)

      Jag, som är en riktig isbit på nätterna, blir inte svettig av flannellakanen. Min man som är varmare än jag brukar ligga med fötter och armar utanför på morgonen. Så det är svårt att säga. Men man behöver ju definitivt inte någon pyjamas på sig, det är säkert. Det skönaste är ju att de inte är kalla när man kryper ner i sängen.

      Svara

  4. Jättefint! :) Fina detaljer i sovrummet, fina sängbord, ja allt! Den där tårtan såg läcker ut. Är det Fingers du dekorerat utsidan med. Den har jag aldrig tänkt på men kanske nästa tårta kan få det ;-)

    Svara

    1. Tack :-)

      Ja, det är en riktig sockerbomb det där. Men jag har en tjej som inte gillar grädde, så den är fylld med vaniljcréme, banan, nutella och chokladpudding. Sen spacklade jag den med chokladpudding, fyllde på med fingers på kanten, spritsade med chokladpudding och lade Maltesers i mitten. Sött men ack, så gott! ;-)

      Svara

Kommentera

