Butik New England Lifestyle

God fortsättning! Hoppas julhelgen varit bra och att tomten var snäll? Jag ska ta lite bilder på mina nya, vackra renfällar och visa er så fort jag har möjlighet. Just nu sitter jag och har dåligt samvete över allt onyttigt jag lyckats peta i mig under de senaste dagarna, men med regnet (var är snön???) smattrande mot rutorna känner jag mig inte särskilt hågad för en promenad.

December i vår familj är ett enda långt paket- och godisfrossande då fyra av familjens fem medlemmar fyller år i dagarna runt jul och nyår, så nu börjar vi bli smått mätta på kalas och firande. Men det hindrar oss inte från att åka och uppvakta en nybliven 4-åring bästis till barnen i eftermiddag. Bring it on, bara :-)

För första gången på flera dagar slog jag upp datorn i dag och hamnade på en brittisk hemsida; New England Lifestyle. De har massor av fina möbler och jag vill passa på att tipsa om dem som inspiration. Den vita inriktningen på möbler är inte längre dit jag siktar med vår inredning, men det betyder inte att jag inte tycker att det är fint. Detaljerna är underbara, och hade de varit i mörkt trä hade jag börjat fundera på hur jag skulle kunna få hem några av dem till Sverige ;-)

new-england-white-dresser-with-glass-doors_760_1812 (1)

jemima-white-stool_760_1795

 

massachusetts-white-dresser_760_1810

new-england-white-sideboard_760_1529

newport-coffee-table_760_1428

provence-sideboard_760_1561

2 Comments

  1. Ja vilka hektiska dagar ni har kan jag förstå. Fyra av fem som fyller år. Otroligt!
    Fina möbler du hittat men jag håller med dig, om de varit i annan mörkare färg än vitt.
    Vi har ju precis lämnat ett vitt hem….tur nog sålde vi de flesta möblerna då vi ju insåg att de inte skulle passa i nya huset.
    God fortsättning!
    Tack för länkarna till artwood mfl :-)

    Svara

Kommentera

