Heiberg Cummings Design

chap_IMG_1676

Jag hittade fram till Heiberg Cummings hemsida i går. Det är en underbar designerduo med rötter i Oslo och New York och de inreder allt från norska fjällstugor till vindsvåningar i SoHo. Jag plockade ut några av deras underbara bilder som verkligen tilltalar mig.

Kolla till exempel in dörren ovan – hur fin är inte den? För att inte tala om klädhängaren!

chap_IMG_1780

Ni känner mig nu – allt med fina snickerier går hem, och kompletterar man dessutom med lite rotting är jag såld. Suuck! (Fast ska jag vara krass om just den här bilden gillar jag inte de ljusa öppna hyllplanen och den blå klädseln på stolarna)

Ebbesen_016_BW

Ebbesen_017

De ovanstående bilderna är min personliga favoritvinkling av New Englandstilen. Fina snickerier, panel, möbler i naturfärgat linne och mörka träslag. Krydda med lite vintageläder, gamla koffertar och nötta böcker – då är det perfekt.

Ebbesen_023 Ebbesen_030

Jag fullkomligt smäller av av kombinationen vitt kök, vitt kakel, vit Carraramarmor och vita köksdetaljer i kontrast till de mörka stolarna, det mörka golvet, svarta järndetaljer i armaturen och sist, men inte minst; de mörka bågarna och spröjsen i fönstren.

Hagen_00322 Hagen_00373

De mörka glasdörrarna är ett genomgående tema i den här lägenheten och jag kan inte sluta fundera på hur jag skulle kunna få in något liknande hemma. Vitt, vitt, vitt och sen den här kontrasten. Jag älskar det!

One Comment

Kommentera

