Vad gillade ni bäst?

Det har gått några dagar sen Artwoodkatalogen släpptes och jag har väl hunnit bläddra igenom den sisådär 50 gånger :-) Nu är jag nyfiken på era intryck?

Jag har plockat ut några av mina favoriter bland nyheterna och så några av de bilder jag verkligen gillar stylingen på:

decor

Statyetterna, årorna och tennisrackerten har precis den färg och ruffighet som jag uppskattar så. Snygga att ställa var som helst och ett supersnyggt inslag mot vita väggar eller möbler. Sen tycker jag om läderhandtagen på rottingkorgarna och den ljusa färgskalan i kuddarna nu när det går mot vår (ja, om några månader i alla fall…)

Skärmavbild 2014-01-21 kl. 18.47.32

En mörk Adirondackstol – me like! Hur snyggt som helst mot en vit husfasad.

Skärmavbild 2014-01-21 kl. 20.16.01

Jag är ju bara så himla svag för rotting utomhus, speciellt mot ljusa hus. I kombination med olivträd, buxbombollar, stenurnor och några sjyssta utomhusmattor blir altanen sommarens finaste vardagsrum. I den här bilden kan jag hämta massor av inspiration i sommar!

Skärmavbild 2014-01-21 kl. 18.48.43

Den här gillar jag skarpt då det ger mig en ögonblicklig vision om hur vår köpmansdisk i hallen skulle se ut om jag målar den svart, vilket jag har grunnat på länge nu. Hur snyggt som helst, dags att ta fram målarpenseln! Sen tycker jag att väggen med alla tavlorna är urfin – det ska jag genast kopiera till vår höga vägg i trappen där vårt älghorn precis kommit upp också.

Skärmavbild 2014-01-21 kl. 19.24.25

Det som genast tilltalade mig med den här bilden var jalusierna i bakgrunden. Så enkelt att bara ställa upp dem bakom soffan! Direkt när jag såg den här kollade jag på Blocket och hittade två garderobsdörrar i furu till salu för 100 kronor styck. De står numera i vårt garage och väntar på lite vit färg. Resultatet visas här senare ;-)

I övrigt är jag dock lite besviken på katalogen. Det är så himla få stylade miljöer jämfört med föregående år, och samma bilder upprepas gång på gång genom katalogen. Min största behållning har varit att grotta ner mig i detaljerna i bilderna eller insupa helheten i olika miljöer och teman. Nu är det bara ett mindre antal stylade rum och sen lite olika vinklar eller beskärningar på samma bild. Jättetråkigt. Jag får fortsätta bläddra i katalogerna från 2012 och 2013, helt enkelt. Vad tycker ni?

Kommentera

