Vårblommor i snöyran

God morgon,

än är vi inte ute ur småbarnstragglet här hemma – pojkarna vaknar klockan 6, vilket känns lite tidigt en söndag… Men, man får mycket gjort på helgerna ;-)

Dagen i dag ska efter det sedvanliga morgonkaoset fyllas med badkalas, fix och piff i flickrummet (fast jag saknar en hel del grejer som aldrig tycks dyka upp på Blocket eller i second handbutikerna), det är dags att ta tag i tvättberget och eventuellt går vi och ser ”Frost” – det är några som har väntat lääääänge på det.

Mitt i alla snöyra längtar jag till våren, så  jag har fyllt upp de tomma ytorna efter julen med krispiga vårblommor.

Ha en skön söndag!

140202_2

140202_3

140202_4

Jag måste bara visa en grej jag köpte till mig själv i julklapp och testade i torsdags; en smetkanna. Jag gjorde pannkakssmet nu när jag testade den (ja, det blev gröna pannkakor efter önskemål från de små) och det var precis hur smidigt som helst att grädda. Bara ett litet tryck på handtaget så rann det ut genom botten och ner i pannan. Inget klet med slevar! Funkar för t ex muffins också. Jag köpte den på CoolStuff.

140202_1

Kommentera

