Badrumsinspo

Det är många i min bloggosfär som bygger badrum just nu så det är lätt att bli inspirerad av deras tankar, idéer och lösningar. Det är en av anledningarna till att jag sneglat mycket på badrumsbilder på Pinterest de senaste dagarna och nu tänkte jag presentera några av mina favoriter.

Pinterest har förresten blivit min nya besatthet och då jag vet att de flesta av er som läser här gillar samma stil som jag får ni gärna komma och hälsa på mig på Pinterest.com/fasonblog där jag har börjat samla på mig album med inredning jag gillar.

bfc9e1c318196e47fac56db33a1f1cc1
db5b1d58d6bff1233d7519fd4ed96d0b

Jag älskar det här badrummet för att 1) det svarta skåpet gör badrummet till ett rum och ger så fin kontrast till allt det vita 2) mönstret på marmorgolvet skapar illusionen av en matta och 3) de underbara fönstren.

71bbc49c2911442e99b31ae7ffffec25

Jag är ju så väldans svag för fönster med svarta spröjs, och jalusiluckorna i fönstren gör ju inte saken sämre…

67573218573aea7fc4315439cbc8aa76

Det här är ju bara vackert, helt enkelt. Kombinationen av liggande/stående panel, lister, socklar, platsbyggda skåp, den underbara polygonformade mosaiken på golvet, fönsterluckor och så den mörka pallen i kontrast till allt det vita. Jag tror jag svimmar lite grann.

7 Comments

  1. Förstår dig, otroligt fint! Lite för vitt för att jag skulle vilja ha det hemma hos oss, men fortfarande så är det ju ögongodis som heter duga :)

    Svara

Kommentera

