Underbara kök

Gör ett snabbt inhopp här eftersom jag inte kan låta bli att visa de här bilderna igen. Har bestämt för mig att någon av dem har varit med i något inlägg jag gjort tidigare, men perfektion förtjänar att visas upp igen.

Kolla den underbara lösningen med skåpen framför fönstren. Jag ÄLSKAR det! Det här hamnar definitivt i min ”att förverkliga när jag bygger hus nån gång”-mapp!

traditional-kitchen-1

traditional-kitchen Scan-7

Alla bilder via Pinterest – de två översta originalen kommer från http://www.cohen-hacker.com/, den undre kommer ursprungligen ur någon tidning som jag inte lyckats spåra.

2 Comments

  1. Jättefint! Har suttit och begrundat en hel del av dina inlägg nu (fantastiskt hem du har och jag blir så inspirerad!) och måste fråga vad du har för färg på trappräcket? Jag undrar även över den liggande panelen, har funderingar på att själv sätta upp en, men tänker på hur den är att rengöra? Lägger det sig mycket damm mellan bräderna?

    Svara

    1. Hej Victoria!
      Ledsen för sent svar, det har varit lite körigt de senaste dagarna. Jag ska se i morgon om jag har färgburken kvar. Det är en mörkbrun nyans i vanlig lackfärg, men jag kan inte numret. Men jag ska leta efter burken! Jag skulle dock rekommendera en svart färg (är jättesvag för svart Bengalack) istället för brun, såvida inte trappen är trären när man ska måla, då hade jag använt en svartbrun bets för att bevara träytan. Den bruna färgen är rätt ”död”, men vår trappa var vit innan, så det gick inte att betsa.

      Jag har aldrig reflekterat över damm i brädväggen. Säkerligen är det en del som kryper in där, men det går inte att se.

      / lina

      Svara

Kommentera

