Vacker villa

Via ett inlägg på Home Bunch fick jag korn på den här fantastiska villan från DeGraw & DeHaan Architects som har mängder av detaljer som jag absolut sparar till min bygga-hus-lista.

5173

Jag faller för den här oregelbundna stilen med olika takkupor, verandor och förkjutningar i huset. Och så är jag väldigt förtjust i den vackra stengrunden och shingletaket (vet inte vad det heter på svenska). Och notera det underbara koppartaket över entrén i kombination med hängrännor och stuprör i koppar!

2367

Ibland blir den här typen av hus lite väl utsmyckade, men det här håller en ganska lagom profil. Jag vet inte om jag hade valt mörkt blågrå färg på fasaden själv, men den är vacker!

9126

10120

Just överdekoration brukar vara ett ständigt återkommande tema i amerikanska kök, men även här har de lyckats  hålla sig på rätt sida. Marmorbänkarna gör köket ljust och fräscht, vilket balanseras av det mörka golvet och de mörka möblerna.

1688

Jag har inte mycket till övers för valv, men jag gillar panelen, trappan och de mörka möblerna desto mer.

13129

14112

Så himla fin liten diskho i serveringsgången (butler’s pantry).

15101

De ljusa väggarna och den vita inredningen balanseras åter igen fint mot de mörka möblerna och de naturfärgade jalusierna.

1970

Fler bilder från huset finns hos Home Bunch »

One Comment

  1. Pampigt värre, köket är ju bara så fint!
    Tänkte på taket där. Den ”svenska” varianten av det (som står sig i våra väder) är ju Benders takpannor som är platta, den heter carisma. Vi lade det och måste säga att det är snarlikt denna ovan eller om man lägger skiffer tror jag man får samma utseende också men då drar det iväg :)
    När jag ser asfalten blir man lite sugen ;) Är så trött på leriga skor nu innan gräset är lagt.
    Ha det bra. Caroline

    Svara

Kommentera

