Kall vårdag eller varm vinterdag?

Jag är lite osäker på var i säsongen vi befinner oss, men medan jag planerar för vårinredning snöar det grytlappsstora snöflingor utanför. Huset känns lite rått, så jag har tänt ljus lite här och var för att få in lite varm känsla.

Jag sitter alltså med en moodboard framför mig där jag samlar på mig idéer till hur huset ska fixas till med lite detaljer för att dra mot vår. Det blir inslag av indigoblått, ljust linne, vita jalusier och spretiga palmväxter – lite mer Coastal Living när vi går mot sommarsäsongen, alltså.

Men än är det vinter, så det får vara lite murrigt inne ett tag till.

140227_1

140227_2

140227_3

Här är min inspirationsbild (Artwood) för grunden till moodboarden – ni får se senare i vår hur det blev:

inspiration

8 Comments

  1. Hej! Underbar blogg!! Var har du köpt dina fina skeppsur som du har på väggen?
    Med vänlig hälsning,
    Sofia

    Svara

  2. Halloj! Halkade in på ditt blogg och fick se ditt fina matsalsbord, är det möjligtvis York från Mio eller är det något annat? Är på jakt! :)

    Svara

    1. Hej!
      Ja, visst är det York! Jag älskar den avskavda looken när det blir kantstött och att det är svårt att avgöra om det är mörkbrunt eller svart.

      Svara

Kommentera

