Fler jalusier

I julas köpte jag två jalusidörrar i furu på blocket och de har stått och väntat i garaget sen dess. I helgen fick jag lite tid och hann spraymåla dem vita och nu står de på plats bakom soffan. I mitt förra inlägg visade jag min inspirationsbild inför våren, och nu har jag kommit en liten bit på väg.

Jag har flyttat ner en krukväxt från övervåningen för att få in lite grönt här nere och nu ska jag bara hämta ett par gamla åror i stugan och kanske fylla ut soffan med någon indigoblå kudde. Men det får nog bli lite mer vår först.

140303_2

140303_6

140303_5

140303_1

140303_3

Det brukar komma frågor på var grejerna kommer ifrån, så: Sofforna kommer från Ilva, bordet från Ocean House, rottingbrickan från Artwood, skinnfåtöljen från Martinsen, kuddarna från Gant, Artwood och så några hemmagjorda (eget mönster, utskrivet på överföringsark från Panduro, överfört till på kuddfodral från Ikea), tavlan har jag målat, bordslampa från Martinsen.

8 reaktioner på ”Fler jalusier

  1. Vad fint det blev! Solen som strilar in också, den är saknad här.
    Tack för tipset om dörrarna!
    Gillar dina inlägg. Snart har vi våren här också.
    Må så gott

  2. Blev jätte snyggt med dörrarna! Blocket och sprayburken gör susen :). Vad har ni för gardiner? Sitter de i väggen eller taket? Tänk, panduros överföringsark, så himla lätt att skapa egna fina kuddar på! Har själv använt det och det är ju hur bra som helst! Har du provat att tvätta dessa? Försvinner mkt av trycket då?
    Jätte fina bilder igen Lina :)

    1. Vi har mörkbruna sammetsgardiner som sitter i väggarna. Jag hade gärna satt dem i taket, men vi har en ljusramp med infällda spotlights som går runt hela taket, så det går tyvärr inte.

      Jag har tidigare använt överföringsarken för att göra egna tröjtryck till barnen, och du vet ju hur ofta man får tvätta barnkläder… Men det höll bra. Klart att trycket blev blekare med tiden, men fortfarande helt ok. Det är ju så kul att hålla på med :-)

  3. Men du skojar så snyggt. Usch vet inte om jag vill följa din blogg :) Både händigt och snyggt och jag skulle inte haft en tanke på att göra så där. Men det är det som är grymt med bloggar. Massor av bra ideér. En liknande klocka som ni har är precis inköpt och ligger i en kartong i väntan på inflytt. Johanna

Kommentera

