Avslut på vintern

jpeg

piano_sushi

I helgen gjorde jag och maken tillsammans med kära vänner ett avslut på vintersäsongen. Det gjorde vi genom att checka in på Högfjällshotellet i Sälen och kasta oss ut i backarna för sista gången den här vintern. Och vilken helg vi fick!

Solen gassade, det var 12 grader varmt i luften, tomt på folk i pisterna och ingen kö till liften. Vi åkte tills benen darrade och pausade sedan med god mat, läskande dryck och med ryggen mot en solvarm vägg.

svit

jpeg-1

tbgrillroom

Högfjällshotellet var riktigt fint. Jag suckade lite avundsjukt över alla fina skinnfåtöljer, nitade lädersoffor, rustika träbord och rejäla barstolar. Inredningen matchade förväntningarna på ett fjällhotell med ski lodgeinriktning. Efter en första sömnlös natt då vi hade rummet ovanför pianobaren och hörde varje ord trubaduren sjöng blev vi dessutom uppgraderade till en juniorsvit – inte illa alls :-)

Bilder ovan från hogis.se och booking.com

ski

Bästa Anna-Karin och kära maken i pisten.

Det var lite surrealistiskt att vara där utan barnen, men efter att jag slutat hoppa till varenda gång någon skrek ”mamma” njöt jag i fulla muggar av att få vara i ego-bubblan en helg. Men nu är det bara att ställa undan skidorna och välkomna våren med öppna armar!

 

6 Comments

  1. Mina gamla ”hoods”. Där jobbade jag säsong några år och har mer eller mindre bott i Sälen sen jag var liten. Kul att de har fått ordning på Högis som var lite ”avdankat” ett tag. Ski Lodge i Lindvallen är en annan favvo! Johanna

    Svara

    1. Vi satt faktiskt och grämde oss lite över att vi inte åkte dit och jobbade säsong när vi var yngre. Säkert slitigt, men det måste ha varit kul samtidigt? Och ja, hotellet har fått sig en ordentlig face lift – det är riktigt fint! Inte lika fräscht som Ski Lodge, men nära.

      Svara

  2. Så mysigt och vilken härlig inredning! Satt som en smäck i din inredningssmak kan jag tänka mig ;)
    Det är ju så härlig och solig tid på året nu att vara där.

    Svara

Kommentera

