Inreda ute

Hejsan, hoppas ni har en fin söndag!

Här har vi varit ute och cyklat en långtur med barnen (de där små benen har verkligen fått jobba för att komma lika långt som en annan på stor cykel) och sen har det varit trädgårdspyssel. Tyvärr har väl solen mest lyst med sin frånvaro här under dagen, men så fort den kämpar sig igenom molnen stiger temperaturen åtskilliga grader.

Jag törs inte lämna blommor ute över natten än, utan släpar ut och in på fina dagar. När det är dags för kaffepaus vill åtminstone jag ha det lite mysigt runt omkring mig, så det är värt mödan! Än har vi inte tagit fram hela utemöblemanget utan tar fram stolar allt eftersom behovet av dem ökar.

Så här ser det ut i en vindskyddad vrå på altanen. Nu blir det lite fika och bläddrande i Leilas bok för inspiration, sen är det nog dags att gå och släpa fram grillen – i kväll vill jag grilla!

140416_1

140416_2

140416_3

140416_4

Rottingstolar från Brafab, bricka och kudde med tryck från Artwood, kaffekanna från Stelton, lyktor och buxbom från Lundins, övriga kuddar och fårskinn från Ikea.

 

5 Comments

  1. Underbart.. tror du får komma hem till oss och möblera lite. Gillar Leilas general store och är på jakt efter massa mason jars burkar.. tyvärr skulle man bo i USA för att köpa mängder av dem/ Trevlig kväll J

    Svara

  2. Hej, länken funkade inte till Vermont serien i ditt inlägg. Kan du maila mig på nytt :)
    Med vänlig hälsning, Caroline

    Svara

  3. Hejsan, Jag letar med ljus och lykta efter sådana jalusier/fönsterluckor spm står lutade mot husfasaden här. Vet du var jag kan få tag på sådana? Tack för din underbar insperationsblogg! :) Vänliga hälsningar Ulrica i Göteborg

    Svara

    1. Hej, och tack för snällt beröm!

      Jag har en bevakning på Blocket på jalusier, det är det enda stället jag har hittat dem på. Samt i bland på second hand butiker.

      De på bilderna är vanliga garderobsdörrar som jag målat, men om det är riktiga fönsterluckor du söker så tillverkar bl a dessa nya: http://www.fonsterluckor.se/

      Lycka till!

      Svara

Kommentera

