Pyttelite påsk

Det här med påsk är inte riktigt min grej. Jag som i vanliga fall älskar att pynta och planera högtider glömmer gärna bort påsken och blir alltid lika förvånad när det är dags för ägg, kycklingar och påskris. Jag vet inte varför. Kanske sitter det kvar sen jag var liten och långfredagen var så otroligt långtråkig…

Nu njuter jag mest av att det är några lediga dagar.

Det enda pyntet vi har för tillfället är den här jättefina, gula buketten (en gåva, som inte har det minsta att göra med påsken, men den är ju gul…) och fjäderkransen. That’s it. Nästan.

140414_1

140414_2

140414_3

För barnen har naturligtvis bidragit med sitt eget pynt (tack vare mormor), och sådant är naturligtvis alltid välkommet!

140414_4

8 Comments

  1. Hej Lina. Gul är ju inte var mans favoritfärg kanske men när påsken närmar sig och butikerna börjat sälja tulpaner i gul så är det faktiskt en fantastisk färg att sätta in i sitt hem. Väldigt effektfull och lite som att välkomna våren. Gult passar ju egentligen in i de flesta hem/ inredningsfärger och även i ditt. Ser fräscht ut! :)

    Svara

  2. Hej ! Har precis hittat hit till din blogg och den stämmer såå mycket överens med vad det är jag söker i min egen inredning ! Så smakfullt och stiligt ! Jag undrar var du köpt de fina gardinerna, i bruna toner, som du har vid matsalsbordet? Glad Påsk !

    Svara

    1. Hej och välkommen! Roligt att du hittat hit!

      Gardinerna har min mamma sytt. Det är vanlig sammet med öljetter. Det är bra att ha en mamma som är textillärare när man inte är så händig med symaskinen själv ;-)

      Glad påsk till dig också!

      Svara

  3. Jättevacker bukett! Jag håller med, påskdekorationer är svårt, men blommor är alltid fint. Visst är ditt matsalsbord från Mio? Har sneglat lite på det, men funderar på om det är för litet. Hur många kan ni sitta vid det samtidigt som max?

    Svara

    1. Hejsan,

      ja, det är York från Mio. Vi får plats fem på vardera långsida med iläggsskivorna i och minst en på varje gavel (med lite vilja två). Så minst 12.

      Svara

  4. Äntligen lite bilder på matbord och stolar. Ser så fint ut. Härligt med påsk och massa ledighet. Jag håller med dig gällande pyntet dock/Johanna

    Svara

Kommentera

