Helgen i backspegeln

Hela min härliga svärfamilj bor i Skåne (det var där jag träffade min man) så över långhelger packar vi ofta in oss i bilen och drar söderöver och den här gången mötte vi verkligen våren på vägen.

För er som någon gång har vägarna förbi Sveriges vackraste landskap vill jag passa på att tipsa om inredningsbutiken Thuleslund utanför Vollsjö i mittersta Skåne. Den är enorm (4000 kvm) och proppfylld av stort och smått. Tyvärr gör storleken att det inte känns så mysigt som små butiker kan upplevas och stylingen lämnar en hel del över att önska, men om man tar sig tid att leta och iaktta alla detaljer finns hur mycket fint som helst.

140421_4

140421_6

Jag är alltid glad över att få se Artwoods sortiment live. En del ser lika fint ut som i katalogen, en del ser inte fullt lika bra ut i verkligheten. Soffbordet ovan har jag ställt in siktet på till vår vita soffgrupp på altanen och det motsvarade mina förväntningar så där… Jag gillar den väderbitna, grå looken, men detta är nyproducerat och den grå patinan är inte äkta – och det syns. Men jag gillar det ändå tillräckligt för att fortfarande vilja ha det.

140421_5

Det är kanske lite höstigt med alla kransar, men eftersom jag är galen i rotting dras jag alltid till sådana här hörn…

140421_2

Gräset blev grönare och träden fulla med utslagna löv och blommor ju längre söderut vi kom. Men att till och med rapsen skulle blomma, det blev en överraskning. Det är tidigt till och med i skåne.

140421_1

Mestadels spenderades dock påsken utomhus. Vi hann med att träna golf hos Wistrand GolfÖsterlens Golfklubb och ett besök i kusinens stall till lycka för de små. Sen grillade vi, njöt av värmen och inte minst av sällskapet. En skön påsk allt som allt.

140421_3

One Comment

Kommentera

