Häst i huset

Jag gillar att hitta billiga grejer som kan göras om. Min man kallar mig snål, jag själv föredrar ekonomisk :-)

I påskas sprang jag förbi en lampfot i form av ett hästhuvud. Som lampfot tycker jag att den är… lite för mycket, för min smak. Men eftersom Artwoods hästhuvudskulptur har legat och skvalpat runt i bakhuvudet på mig sen katalogen släpptes såg jag potential i den. För 430 kr inhandlades hästlampan, det elektriska monterades bort, och nu har vi ett stiligt hästhuvud i sovrummet.

140427_5

140427_2

Lite vitsippor från björkdungen utanför är inte heller fel.

140427_3

140427_4

140427_6

P.S – så här ser den alltså ut som lampa:

120787

 

5 Comments

  1. Superfint du har det!! Den där silver klockan du har på det lilla bordet, vart har du köpt den? Den är ju såååå supersnygg och passar perfekt hemma hos mig : ) Har också inrett i sann new England stil : )

    Svara

Kommentera

