Shoppingtips

Hej på er denna kalla sista april. Åtminstone här hos oss där solen förvisso skiner nu på förmiddagen men där det spås snöblandat regn och 2° mot kvällen. Brr. Vi får väl se om det blir någon majbrasa eller om vi stannar inne…

Jag vet att det är få av er som läser som nånsin kommer att ha vägarna förbi Gävle för att shoppa inredning, men OM du skulle passera och känner för att ta en paus vill jag passa på att tipsa om Lundins Säljlager. Det är den mest oglamorösa butik du kan tänka dig. Det är vad det låter som, ett gammalt överskottslager som huserar i påbyggda, utbyggda lokaler, men som rymmer de finaste skatter. Bredvid hyllorna med hundfoder, arbetskläder, livsmedelskonserver, verktyg och hygienartiklar säljs det inredning på knaggliga asfalterade golv. Inredning precis i min smak, så för mig är det ett litet nirvana att besöka. Förutom inredningsdetaljer som ljuslyktor, klockor, tavlor, vaser, korgar, kuddar och doftljus, finns det möbler, taklampor, konstgjorda växter och porslin. Här går det verkligen att fynda.

(Ursäkta de dåliga bilderna som är tagna med mobilen)

140430_1

140430_2

140430_3

140430_4

3 Comments

  1. Ska jag lägga på minnet! Man passerar ju Gävle lite då och då/ Trevlig Valborg på dig Lina och jag kommer höra av mig till dig när jag behöver inside info gällande Star Wars/Johanna

    Svara

  2. Mitt med. Köper de mesta i inredningsväg på Owes/lundind. Kan tipsa om Thuns utanför Uppsala också finns mycket där också!

    Svara

Kommentera

