Plazareportage

Så kom det då, det nya numret av Plazas Stora husguiden. Tiden har gått fort och det känns som att det var längesedan Sofi Sykfont frånCreart och Eva Littorin var här i september och fotograferade, så det var himla kul att se bilderna i dag.

Det är svårt att titta på bilder på sitt hem och försöka se det ur betraktarens ögon så det skippar jag en analys på, men själva bilderna och reportaget tycker jag var jättefint. Förhoppningsvis kan det inspirera någon att våga kasta sig in i en renovering :-)

140512_1

140512_2

 

6 reaktioner på ”Plazareportage

  1. Hej, kan tala om att jag köpte tidningen pga reportaget från ditt hem:). Såå fint! Min smak, och inte ofta jag ser reportage i den stilen. Och igår råkade jag komma in på din blogg…lyckan var gjord;). Guu va inspiration jag fått, nu vill jag dona å fixa här hemma. Tack!

      1. =)
        Måste ju berätta en till sak….. Visade din blogg för min vän idag. När hon kom hem och kollade in den bestämde hon sig genast att hon INTE skulle ha några plattor utan hon ville ha singel(så som du har) i trädgården. Hon blev som mig….jätte inspirerad och kände att det var mitt på prick hur hon ville ha det. Precis när hon berättat för sin sambo att hon inte ville ha plattor ute så ringde beijer….dom skulle köra ut plattorna dom hade beställt, men dom fick ta tillbaka dom…hihihi. Så kan det gå när man ser något snyggt, då vet man vad man vill ha=). Sen åkte hon på Jysk och beställde liknande utestolar som dig…hahaha. Härligt! Hon e överlycklig!
        Tycker för övrigt att det är svårt att hitta inspiration till den här ”artwood-stilen”. Inte ofta man ser den i tidningar:(.
        /Maria

      2. Haha, så roligt att höra. Skoj att man kan inspirera!

        Hälsa din vän att när hon beställer singel ska hon välja det ”kantiga” och inte den rundade varianten av singel. Den runda slirar man liksom runt i hela tiden, vilket gör det jobbigt att gå i. De kantiga stenarna låser sig efter hand i varann och blir lite kompaktare, och då är det mycket lättare att gå på.

        Jag önskar också att det fanns mer Artwoodstil att tillgå, men det är tunnsått. Kolla gärna in på min Pinterestprofil, där samlar jag bilder som jag blir inspirerad av.

        / Lina :-)

Kommentera

