Hotellrumsstyling

Som jag nämnde i mitt senaste inlägg så har jag under veckan varit med i en inredningstävling via Styleroom och RomanticSweden.se. Den fick ut på att styla ett hotellrum med en budget på 5000 kr, så under ca 20 timmar har jag med hjälp av bästa maken och underbara barnvakterna, mormor och morfar, under några sena kvällar maskeringstejpat, täckpappat, spraymålat, rollat, fotograferat, shoppat, städat och stylat.

I kväll var det finalkväll i vackra Älvkarleby med grillbuffé, trubadur, musikquiz och prisutdelning i solen. Jag vann, till min stora glädje, så nu har vi några övernattningar och spännande aktiviteter att kvittera ut under sommaren. Min medtävlare Therese har gjort ett album på Styleroom där ni kan se hennes jättefina resultat.

Så här blev mitt:

140614_6

140614_1

140614_9

140614_5

140614_4

140614_7

Så här såg det ut innan vi började:

140614_8

Jag har återanvänt de flesta av möblerna, vilka jag spraymålade med svart färg från Biltema. Kuddar, plädar, rottingfåtölj, örngott, lampkärmar, rottingburkar och bordslampa från Ikea. Prydnadsaskar, väggfärg och doftljus från Rusta. Vasen på skrivbordet är en upp-och-nervänd lampkupa som står i en liten mässingsskål som jag hittade på Biståndsgruppen (min egen budgetvariant av Svenskt Tenns ”Flask”;-)). Där hittade jag även alla tavelramarna och lampfötterna som jag spraymålade. Bilderna har jag tagit runt omkring i Älvkarleby, skrivit ut och monterat i ramarna.

Mattan fick vi till skänks, olivträdet kommer från Ikea och står inslaget i det som fanns kvar av täckpappen :-) Jalusidörrarna satt på garderoberna i hallen, så vi ersatte dem med ett draperi där. Tavlorna med ”Välkommen till…” och listan på inköp som står på skrivbordet har jag designat och skrivit ut.

 

10 Comments

  1. Klart du vann och vilken skillnad på före och efter! Känns som att du kommer ha många uppdrag framöver:) Ett kan bli hemma hos oss. Vilken budget behöver du ? :) Johanna

    Svara

  2. Åh, vad fint det blev!! Vad duktig du är! Du satte din stil på rummet :-) Grattis till vinsten!

    Svara

Kommentera

