Färgskala à la Holland / Belgien

Ofta när jag hittar bilder på Pinterest som jag verkligen gillar stilen på kan jag spåra dem tillbaka till Holland eller Belgien. Om ni söker på till exempel ”Belgium interior” fylls flödet av vackra bilder i naturfärgade skalor. Det är tegel, rotting, betong, trä och ”greiga” tyger som dominerar. Riviera Maison är holländskt och ett bra exempel på stilen.

För mig är det en ganska tydlig gräns när den ombonade, stilrena, grå/beiga, rustika stilen övergår till nån slags fransk bondromantik, vilket inte tilltalar mig alls då det blir för mycket ”lull lull”. Jag hittade ett fint exempel på stilren, holländsk inredning som jag gärna delar som inspiration:

Woonhuis-RL-03-Capiton

4

Woonhuis-RL-13-Salontafel-Oud-hout

2

3

Woonhuis-RL-06-Sidetable-Oud-Hout

1

Woonhuis-RL-5A-Inrichting-Wonen

Woonhuis-RL-12-Salontafel

Kommentera

