Porch: slutresultatet

Så här blev det alltså till slut. Vi är jättejättenöjda och njuter här ute dygnet runt. Frukost, lunch och middag serveras utomhus medan sommardagarna flyter förbi.

Nu saknas bara vitrinskåpet som jag ska börja pyssla så smått med nu och så ska jag inventera mammas förråd av trasmattor och se om det finns något passar in. Taklampa, infravärme och ljusslingor är annat som står på önskelistan, men det hinner vi med så småningom ;-)

140712_1

 

140712_2

140712_8

140712_3

140712_5

140712_9

140712_4

140712_6

140712_7

 

 

18 Comments

    1. Hejsan! Och tusen tack! Vi håller på att räkna ihop alla fakturor nu. Jag hör av mig till dig via mail när jag har kostnadsbilden klar för mig.

      – Lina

      Svara

  1. Superhärlig och framförallt stor veranda. Avundas storleken:) Vilken färgkod har ni på hus och altan? Undrar jag som står i valet och kvalet:) Njut nu ordentligt av er urfina altan.
    Johanna

    Svara

    1. Tack! Ja, den är verkligen rymlig, vilket vi uppskattar massor eftersom det finns gott om plats för barnen att härja runt på :-)

      Vi använder Beckers ”utevit” som har koden NCS S 0502-Y. Den gör att fönster och dörrar inte ser gula ut samtidigt som den ger ett kritvitt intryck ”live”. Med solsken på fasaden blir det jobbigt för ögonen och man får kisa utomhus då reflektionen blir så stark, så en bruten färg är ett måste om du frågar mig.

      Svara

    1. Tack snälla! Nu i sommar ska vi först bygga en trädkoja till barnen, vilken ska målas, inredas och pimpas med deras hjälp ;-)

      Sen i höst ska tvillinggrabbarna få flytta in i husets största sovrum från det minsta (de har hittills bara sovit i sitt rum och lekt överallt annars) och då ska vi fundera ut på hur vi bäst möblerar och inreder efter deras behov.

      Storasyster i familjen står också på tur. Hon valde väldigt rosa tapeter när vi flyttade in för fyra år sen och nu är hon på väg att växa ur den fasen. Så framöver är det dags för hennes rum också.

      Och när barnen flyttar runt frigörs gamla rum som ska bli gästrum / kontor, etc. Så det snurrar på… ;-)

      Svara

  2. Men sååå fint!!! Hamnade här då jag följer Johannas blogg (misstrixfix). Undrar vilket program du använde när du designade er veranda på ert hus? Det såg så äkta ut. Du skrev ett inlägg för ett tag sedan där du hade ett foto på ert hus som det såg ut då och ett foto på huset med kommande veranda. Vi har en del bilder i huvudet, men skulle behöva se alternativen på bild. :-)

    Mvh Sandra

    Svara

    1. Hej och tack så mycket!

      Jag använder bara Photoshop rätt upp och ner. Men det kräver en hel del färglära, perspektivkunskap och inte minst en massa photoshopvana. Det är mitt dagliga jobbverktyg så för mig är det enklast så. Jag har tyvärr inte något tips på lut på något program som kan göra samma sak. Hoppas du hittar något!

      – Lina

      Svara

  3. Ser att inlägget är gammalt, men frågar ändå – var kommer ert sideboard ifrån? Det vita med lådor och hyllor. Är på jakt efter något liknande till vårt uterum :)

    Mvh
    Emma

    Svara

Kommentera

