Nästa projekt: trädkoja

Vi hann väl pusta ut i si så där tre dagar efter att verandan var klar tills att vi inledde nästa projekt: barnens trädkoja. Som de har tjatat om den :-)

Träden den byggs mellan är sneda och vinda och det blir långt ifrån några räta vinklar men det måste ju vara en del av charmen, eller? Det ska åtminstone bli oerhört spännande att se hur den kommer att se ut när den är klar. All heder åt pappan i huset som klurar, snickrar, förtvivlar och triumferar i lagom blandning.

140718_3

Sen finns det ju en del riktigt häftiga trädhus där ute i världen, men vi sätter ribban något lägre ;-)

140718_1

140718_4

140718_4

Bilder: Fason, Pinterest

 Right after the porch was finished we kicked off the next project; the kids’ treehouse. It will not be quite as cool as some of the amazing creations out there, but I’m sure it will be great! To be continued…

6 Comments

  1. Så spännande! Både för stora och små. Härligt med gamla träd som både fungerar som skydd, är vackra och en rolig lekplats.

    Svara

  2. Vad kul för barnen, förstår att de ivrigt följer projektet :-) Bra att fortsätta med sågen när ångan redan är uppe och verktygen framme :-)

    Svara

    1. Hihi, det är antagligen roligare för oss än för barnen just nu – de trodde att det skulle vara klart på en eftermiddag ;-)

      Men snart kan vi börja inreda, då blir det riktigt kul!

      / lina

      Svara

  3. Så kul =) !
    Jag undrar om du skulle kunna hjälpa mig med en sak.. det är så att jag är ute efter ett hörnskrivbord, gärna med en ”överdel”. Dock vet jag inte vars jag ska leta. Jag har ingen aning om vart man finner snygga skrivbord, haha. Gärna i lite amerikans/new england/”din stil” stil. Har du tips vart jag skulle kunna hitta ett?
    Mycket tacksam för svar =)

    Svara

    1. Hejsan! Jag ska se vad jag kan hitta, men är på semester utan dator just nu :-). Jag hör av mig igen när jag är uppkopplad ”på riktigt”.

      / lina

      Svara

    2. Hej igen!

      Det var ingen lätt uppgift du hade åt mig :-) Jag har letat, men hittar inga svenska resultat. I USA går det som vanligt att hitta en del fina exemplar, kanske kan du hitta inspiration där till att sätta ihop något eget?

      http://www.wayfair.com/Wynwood-Furniture-Palisade-L-Shape-Desk-Office-Suite-1221-41-1221-47-WYF2531.html

      http://www.livingspaces.com/ProductView.aspx?productId=70923

      http://www.potterybarn.com/products/whitney-shuttered-corner-desk-set

      / Lina

      Svara

Kommentera

