En regnig dag

Det har inte varit många sådana i juli. Regniga dagar, alltså. Vi hade en enda när vi var i Skåne och då passade vi på att åka till Malmö och springa runt på Ilva. Det finns så mycket fantastiska inredningsbutiker i Skåne, men med två rastlösa fyraåringar gäller det att hålla sig till miljöer där de inte kan ställa till det allt för mycket. Då är Ilva toppen; stort, springvänligt och så har de café med film på väggen. Pust :-)

Jag hittade mycket fint och har samlat på mig idéer till bland annat pojkarnas nya rum som ska påbörjas i höst. Det ska gå i samma färgskala som resten av huset, och gissa om jag hittade en del fina saker! (Ursäkta de gryniga och halvrisiga bilderna, men kameran stannade hemma på semestern och allt är fotograferat med min iPhone.)

140804_1

Den här supersnygga byrån vill jag ha på deras rum. Fast jag tänker kolla Blocket en tid framöver och se om jag hittar en byrå med snygg form – i sånt fall målar jag själv sen.

140804_2

Och hur snygg hylla är inte detta till ett rum där det behövs mycket förvaring? Jag ser naturligtvis den uppenbara risken med stegen och barn, men väljer att bortse från det medan den bara existerar i mina drömmar.

140804_3

Till oss själva då? Jag suckade lite längtansfullt över soffbordet Travel i skinn.

140804_4

Till verandan letar jag lampor. Dessa var fina både i krom och svart.

 

2 Comments

  1. Åh vilka fina möbler! Den butiken måste jag kika in om de har en webbshop.
    Men jag är än i planerarstadiet på vårt vardagsrum/matsal och lyckas inte få till det.. Skrev idag ett inlägg med mina förslag. Du kanske har tid att kika in på min blogg och komma med smakråd?

    Svara

Kommentera

