Tvättstuga (kaos)

Jag önskar verkligen att en enda av bilderna nedan vore en av mina egna. Att jag hade en tvättstuga att gå in i som inbjuder till att sortera tvätt och vika doftande, nytvättade lakan i.

Men icke. Vår tvättstuga är en ständig katastrofzon och det där rummet i huset som helt enkelt bara… existerar. Ett nödvändigt ont, liksom. Jag försöker alltid döva mitt dåliga samvete med att det är ok att ha ett rum i huset där man samlar pågående projekt, sånt som ska sorteras, slängas eller skänkas bort och där jag kan accepterat att det inte är ordning och reda. Men samvetet gnager likt förbaskat ändå…

Så nån gång i mitt liv ska jag bli den där bullbakande, rödkindade, tvättsorterande, ständigt glada och tålmodiga mamman – men inte just nu. Just nu är jag en vanlig normal, lite småsliten heltidsarbetande småbarnsmamma som rycker omaka strumpor ur tvätthögen på morgonen, föser in barnen i bilen och hoppas att jag kommit ihåg att borsta håret ;-)

2

5

3

4

1

Images: Pinterest

I wish my laundry room could look anything like on the pictures above, but it seems to be a catastrophe classified area in there all the time. One day I am hoping to become that laundry folding, home cooking, always happy mother I am in my dreams, but until then I’ll keep dreaming about a laundry room without any laundry…

2 Comments

Kommentera

