Trädkojan är snart klar

Vi börjar se ljuset i tunneln när det gäller sommarprojektet Trädkoja. Det har blivit lite utdraget på grund av tidsbrist, men nu håller vi på och målar och kan snart låta barnen flytta in sina grejer medan vi fixar det sista utvändigt. Och ära den som äras bör; min käre man har byggt allt från grunden och ska ha all tänkbar cred.

Jag ser fram emot att få hjälpa dem med möbler och piffet där inne, men risken finns att det får bli vårens projekt eftersom det snart är dags att plocka in allt igen. Det blir nog en quick-and-dirty höstlösning så länge ;-)

140907_1

140907_2

140907_3

 The tree house is soon ready for the kids to move into. Looking forward to decorating it!

6 Comments

  1. Hur är det med dina barn? Har ni samma smak? =) Jag ser framför mig ett rum eller lekstuga med vimplar och mysiga hörnor, men när dom har dragit dit sina plastgrejer i grälla färger och lekt med lera så kan jag bara sucka. Det blir liksom inte som JAG tänkt mig… Men dom har kul och det är väl det viktigaste såklart.

    Svara

    1. Hehe, jag misstänker att det blir samma sak här. Jag kommer att ställa dit sånt jag gillar, men sen måste jag låta dem göra ”sitt” av det – det är ju ändå deras koja. Men innan de får lägga händerna på den ska jag ta lite bilder av hur jag vill ha det där inne ;-)

      / Lina

      Svara

  2. Så fint det blir! Det är ju urkul att inreda lekstuga ;-) Du kommer säkert gå ”all in”. Vi målade taket blått med vita moln och fåglar. Vi byggde ett litet kök, målade kakel och sydde vimplar. Ja- finns på bloggen under lekstuga. Önskar jag kunde gör det igen men våra killar är på gränsen för stora nu. Lycka till i projektet när det beger sig.

    Svara

    1. Oj, vilket jobb ni har gjort med er lekstuga – den är fenomenalt fin!

      Jag har pratat med barnen om vad de vill ha och jag tror att vi kommer att göra en myskoja av det snarare än en lekstuga. Storasyster börjar bli för stor för att leka med kök och pojkarna leker mest med bilar. Så jag tror att jag fixar sköna sittplatser, lite mattor, böcker och lådor med diverse leksaker så får de göra vad de vill med ytan där inne.

      Funderar dock på att göra en bänkskiva vid dörren som går att fälla upp så att de kan leka affär… Vi har ju vintern på oss, så jag ska låta tankarna skvalpa omkring lite ;-)

      Svara

  3. Hej Lina!
    Oj, vad läckert det blir.
    Vill bara säga att jag fått ditt senaste mail men just nu har jag bytt både telefon och dator och har liiiiiite problem med tekniken. Bara så du vet :-)
    Hälsningar
    Annika

    Svara

Kommentera

