Coastal living goes Ski Lodge

Jag fortsätter fasa ut kustkänslan här hemma inför vintersäsongen. Årorna har flyttat ut, de vita transparenta gardinerna har ersatts av bruna sammetsgardiner, pälsplädarna är framme och i dag tog jag bort vår Stars & Stripestavla som stått bakom soffan och spikade upp en renfäll på väggen istället.

Så med mängder av tända ljus överallt börjar det bli riktigt ombonat och murrigt här hemma. Och lika mysigt som jag tycker att det är nu kommer jag att tycka att det är härligt i vår när jag får byta mörkt mot ljust igen :-)

141022_2

141022_4

141022_1

141022_3

 

9 Comments

  1. Måste bara få säga! Vilken bra smak du har och ett helt fantastiskt vardagsrum! Jag har blivit jätte inspirerad av att få se ditt hem ;-) Tack/ Carina

    Svara

  2. Sammetsgardiner är toppen, tror jag, jag har planerat att skaffa riktigt tjocka och härliga till sovrummet, men det är lite svårt att hitta i rätt längd. Om dina är längre än 3 m, var hittade du dem i så fall? Eller har du kanske sytt själv? Jag kan tänka mig att de gör mycket för ett rum, inte minst på grund av ljudet.

    Svara

    1. Hejsan,

      ja, jag älskar mina gardiner – de är tunga, tjocka och så där härligt vintriga under den här mörka årstiden. Jag sydde dem själv, så tyvärr kan jag inte hjälpa dig med var färdiga modeller finns att få tag på.

      Lycka till, hoppas att du hittar ett par som passar!

      / Lina

      Svara

      1. Jag förstod nästan att det var sy själv som skulle vara det enda alternativet. Jag drar mig för det eftersom jag gjort ett misslyckat försök med gardiner förut. Fast det var å andra sidan ca 15 år sedan, så det kanske är tid att ge det ett nytt försök😊

Kommentera

