Höstfint från Ocean House

När vi började inreda vårt hus var Ocean House vår mall – de hade precis den stil jag då tänkte på som ”New England” men som jag senare har reviderat till ”Coastal Living”. ”New England” har blivit synonymt med fyrar, livbojar och vitmålade möbler i Sverige, vilket jag tycker är lite snett då New England stilen på den amerikanska östkusten mer handlar om mörka träslag, vackra paneler och klassiska möbler i kustnära miljö.

Men då, för drygt fyra år sen, var det alltså stilen som Ocean House säljer som var vår riktmärke. Ni som hängt här ett tag vet att vi sen dess har skruvat runt vår inredning mer mot en ”rustic chic” stil, vilket innebär mörka möbler, läder och rustika material mot ljusa bakgrunder.

Men varje vår, med dagsljusets återkomst, dras jag ändå mot ”Coastal living” temat och då plockar jag fram årorna och den amerikanska flaggan igen även om det just nu känns väldigt avlägset ;-)

Nedan är några fina ”Autumn 2014” bilder från Ocean House.

Start_autmn_d_2014_

Start_2014_d

Start_autmn_wall_decor_2014_

Pict_5_Startpage_homepage_2013

Pict_13_Startpage_homepage_2013

2 Comments

  1. Att sno lite från lite olika stilar tror jag är nyckeln. Att bara köra en stil rakt av blir lite trist. Men jag kan dock sno din rakt av eftersom du redan kombinerat ihop de bästa av flera världar :) Johanna

    Svara

Kommentera

