Jul ute – inspiration

Rackarns, vad fort veckorna går just nu! Det kändes först på tok för tidigt att skriva det här inlägget, men när jag insåg att det bara är 2,5 veckor kvar till första advent blev det plötsligt helt ok att posta årets första julinlägg.

Innan det är dags att börja julpynta inne är det dags att dekorera ute och även om jag känner en barnslig förtjusning över svulstigt amerikansk julpyntning försöker jag sansa mig och satsar på vita ljusslingor, granar och lyktor. På Pinterest finns mycket fin inspiration så här års, men det mesta är väldigt amerikanskt. Jag har valt ut några personliga favoriter med idéer som jag säkerligen kommer att kopiera i år. Hur fixar ni ute till jul?

141111_4

141111_3

141111_2

Bilder: Pinterest och Millas Hem

2 Comments

  1. Fniss, tittade också på Pinterest i går, på just jultemat. Såg denna med krukor på rad.
    Jag håller på med två jul kransar som ska få pryda dubbel dörrarna. Sen blir det nog två krukor på vardera sida om entrén och vita ljus slingor.
    Du då?

    Svara

    1. Jag ska gå på kransbindarkväll hos en blomsterhandlare nästa vecka, så då blir det två kransar till grinden. Sen tänkte jag pynta nåt på de utemöbler vi har kvar under porchen samt ställa ut enar med ljus i krukorna bredvid dörren. Sen har vi alltid ljusslingor på räckena på verandan och balkongen – det är så himla mörkt här ute på landet, så det är skönt med massor av ljus när man kommer hem ;-)

      Svara

Kommentera

