Julen står redan som spön i backen

Alltså, med risk för att trampa någon på tårna nu – varför är julbelysningen tänd i var mans trädgård redan? Jag kan till exempel inte riktigt förlika mig med att grannarna en bit bort i byn drog igång hela kittet med ljusslingor redan på Halloween. En hel månad för tidigt? Och den sista veckan har det blivit mer regel än undantag med tänd julbelysning i trädgårdarna.

Jag gillar att tvingas härda ut hela lååååånga, mörka, tråkiga november för att på första adventhelgen få stoppa i kontakten i eluttaget och plötsligt badar det mörka huset i ljus! Det är ju lite som med själva julafton, tycker jag – att vänta är halva, plågsamma nöjet. Så just nu går jag omkring och småmuttrar och blänger lite så där surt på alla – för tidigt – upplysta trädgårdar ;-)

Julinspirationen fortsätter dock att välla in, nedan lite fint från norska Home&Cottage.

HC_1HC_7HC_3HC_5HC_4HC_2

Images: Home&Cottage

I am a little bothered with all the christmas decorations already popping up in gardens everywhere so I find myself going around being all grumpy about it ;-) Exactly two weeks from today is when I plug in the cord and start to enjoy the christmas lighting. Can’t wait- but I will!

2 Comments

  1. Håller med dig helt!!
    Här ska det pyntas och tändas första advent och inget annat. Jag tillochmed vägrar titta på julavdelningarna i butikerna :-)

    Svara

  2. Jadu, tur vi inte bor kvar i vårt gamla hus. Grannen där satte upp ljusslingor, FÄRGADE i vart enda träd och längst hela staketet. Sen satte de på ett schema på det så att de stod och blinkade. Lovar att det såg ut som en riktig Thai bar av värsta sort ;-).
    Visst är det mörkt ute nu, vi har heller ingen belysning på vägarna så det är väl lite som ni då kan jag tänka mig? Ha, kom på att vi har en ljusslinga med några renar och släde man kanske kunde ställa upp på altan. Det är ju lite amerikanskt ;).
    Ska bli kul att byta lite jul pyssel bilder i vinter.
    Ha en fin kväll.

    Svara

Kommentera

