Vinterpiff och puff

I dag var studiedagslediga stora tjejen och jag ute i skogen bakom huset och samlade in granar, granris, kottar och mossa. Det är verkligen superskönt att bara kunna knata rätt ut i naturen och plocka ihop det man vill ha – det är vår egen skog, så tro inte att vi norpar granar från någon annan ;-). Sen piffade och puffade vi lite här på verandan för att få till en varm och välkomnande känsla trots att det är kallt ute.

I dag använde vi levande ljus, men jag funderar starkt på att köpa vaxljus med batteri (t ex Enjoy Candles) så att det lyser lite fint när vi kommer hem från jobbet.

141119_2141119_3141119_1141119_4

Winter decorating the porch. It’s really nice to go into the woods behind the house and just pick whatever you need; christmas trees, moss and fir cones.

 

6 Comments

  1. Tack för all din inspiration…..har nu varit på Owes…me like:). Hittade jätte mycket fint där….tack vare dig!
    Ha en fin vecka och mys mycket nu;).
    /Maria

    Svara

  2. Ser mysigt ut Lina. Avundas prochen.
    Det där med ved och kottar i en kruka såg jag någon bild av på pinterest och tänkte också rippa den ;-) . Men jag har än så länge bara kommit till att krukorna är på plats och riset plockat liksom veden huggen. Mossa och kottar får bli till helgen. Men en sak undrar jag, inte har du hittat de stora kottarna i skogen? Vilket träd har så stora kottar tro?
    Sen till advent tänkte jag lägga ner lite rött i arrangemangen, du med ;-)

    Svara

    1. Hehe, jag har gjort en rakt-upp-och-ner kopia på just den bilden också – det var så himla snyggt! Tänkte också som du, att om några veckor kan man stoppa ner några kulor eller rosetter för att få till julkänslan.

      Nej, de stora grankottarna köpte jag för nåt år sen, men det ligger en del tallkottar och mindre grankottar i ljuslådan som inte syns här. Jag hade blivit nervös om jag hittat så stora grankottar i vår lilla skog ;-)

      Kram Lina

      Svara

Kommentera

