Vinterland

Hej alla!
Mår ni bra efter julen? Mätta, belåtna och nöjda med julklapparna?

Vi hade en något annorlunda jul som kantades av feber och magsjuka, så det mesta var tvunget att ställas in till vår stora förtvivlan. Tack och lov kom tomten ändå, så barnen var nöjda med sin dag trots att de inte kunde träffa sina älskade kusiner. Nu håller vi tummarna för att farmor och farfar undgått smittan.

När vi reste tillbaka hem från Skåne möttes vi av vintern ju längre norrut vi kom. I natt när vi bar in de sovande barnen från bilen var det -18 grader. Brrr! Men men kylan kommer skönheten och ett sånt här friskt vinterland möttes vi av i morse.
/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/fa1/48590442/files/2014/12/img_2876.jpg
/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/fa1/48590442/files/2014/12/img_2874.jpg
/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/fa1/48590442/files/2014/12/img_2878.jpg
Images: Lina Bengtsson, Fasonblog

We are back at home after spending Christmas in Skåne, in the south part of Sweden. While we were gone winter arrived and this beautiful winter wonderland is what we woke up to this morning. Cold, but beautiful!

7 Comments

    1. Tack snälla! Ja, nu verkar det rätta till sig, det är bara en otroligt seglivad hosta som dröjer sig kvar hos mig och barnen. Men nyår ska vi nog kunna fira ordentligt ;-)

      Ett riktigt gott nytt år önskar jag dig!

      / Lina

      Svara

    1. Tack snälla Emelie!

      Ja, det blir sakta bättre. Ipren och Alvedon kommer man långt på ;-) Nu satsar vi på en ordentlig nyårsafton istället.

      Ett riktigt gott nytt år till dig och din familj!

      / Lina

      Svara

  1. Hej Lina
    Tack för din fina hälsning hos mig! Har inte kunnat följa mina bloggvänner från Thailand eftersom uppkopplingen varit kass. Men så kul att se ditt vackra hus i vinterskrud. Blev så avis när jag läste att ni bor nära en skidanläggning! Vilken??? Jag är gammal skidåkare som tom gått Skidgymnasium så jag har besökt de flesta och nu har jag abstinens för att familjen ska få åka lite skidor också.
    Ha en fantastisk nyår och så ser jag fram emot att följa dig 2015!
    Kram Johanna

    Svara

    1. Vi bor ju i Gävle, så det är Kungsberget som gäller. Det är kanske inte den mest fantastiska anläggning Sverige har att erbjuda, men för oss är den grym med sina 18 nedfarter. Alldeles lagom stort för barnen, nya fina restauranger och ski lodge, bra familjebackar och allt bara 40 minuter bort.

      Det är många stockholmare här på helger och lov, för det tar ju inte mer än ca 2 timmar att köra dit från huvudstaden. Välkommen hit! :-)

      Svara

  2. Vem vet vi kanske tar en tur till Kungsberget i vinter. Ski Lodge låter lockande :) Gillar framförallt närheten från Sthlm. Ska genast kolla. Men där har jag tävlat i min ungdom:)

    Svara

Kommentera

