Kontor / Gästrum

Vi spenderade julen hos mina svärföräldrar och vi började prata om hur de kan inreda sitt kontor så att det kan fungera även om gästrum. Det är ett jätteroligt projekt, så jag kastade mig över Pinterest för att hitta inspiration (det gäller att passa på när det är jullov och tid finns). Här ska det få plats både ett stort skrivbord, ordentlig förvaring och en rejäl bäddsoffa. Som alltid är det lätt att hitta fina bilder, sen gäller det att översätta dem till något som funkar.

Jag är väldigt svag för inbyggda hyllor och formen på deras rum passar utmärkt för detta och skrivbordet har en självklar placering framför fönstret. De vill gärna ha det vitt och ljust, så något sånt här kommer att bli perfekt.

878cf37868fd0560d2f737b2f1d341dedd350c0defd02225c0921029baf9fd3bf6186531be45ebd7f8f6c3cbc4bb53e6

Faktum är att jag funderar på att göra motsvarande hemma hos oss då barnens lekrum på bottenvåningen ska bli kontor, men hos oss blir nog stilen lite mörkare, mer biblioteksinspirerad.

5340535965e6f4a208dbee2aa7717c15f9b213cd3c0d432ef8e153e0c13854651a0066cb78220982ddc4a232bc40ccfb
Images: Pinterest

I am looking for inspiration to my in-laws office that will be changed into office / guest room. I am a big fan of built in shelves and that would be perfect in this room. I am thinking of a similar solution to the office at our house as well, but we would probably go a little bit darker towards a library feeling.

3 Comments

  1. Härlig inspiration, ÄLSKAR första bilden. Var lite mina tankar i en bild. Så nu kanske den andra delen av familjen förstår hur jag menar!

    Svara

Kommentera

