Moodboard kontor

Hemma hos oss råder för tillfället fullständigt kaos. Barnens lekrum håller på att flytta en våning upp, kontoret ska flytta ner, gästrummet ska flytta in i pojkarnas nuvarande rum, osv. Flyttkarusellen drar med sig oanade effekter och oönskade stopp när man måste stanna till och verkligen tänka igenom hur man vill ha det.

Jag avskyr den här delen av projekten, när det bara är stökigt överallt, så jag drömmer mig bort och funderar på hur det ska se ut i slutändan istället. Jag har skapat en moodboard till kontoret nu, så får vi väl se hur nära vi hamnar detta…

150107

Sisalmatta: okänd. Skrivbord: Artwood Vermont. Lampa: Watt & Veke Honolulu. Stol: Newport. Skåp som får symbolisera en hel vägg med hyllor: Mio York. Pläd, väska: Artwood.

Bilden nedan är min inspiration (hittad på mybluechina.com), men hur gärna jag än vill tror jag inte att jag vågar göra det riktigt så där mörkt. Det är ett väldigt litet rum och jag tror att det blir en liten grotta av det om vi gör väggarna mörka.bibliotek-soffa

We are moving everything at home right now – the office is moving downstairs, the kids’ playroom is moving upstairs, the guest room is moving to the boys’ room, etc. So it is kind of a mess right now. But I know how I want it to look in the end, above you can see my moodboard and inspiration image for the office.

2 Comments

  1. Älskar när det kommer nya inlägg:) Kommer bli kanon m de mörka möblerna,varmt å stiligt kontor. Har själv York skåpet,tyvärr i vitt..blir nog till att måla i vår!! Lycka till med rokaden ;)

    Svara

    1. Tack! Jag förstår vad du tänker med skåpet – jag går också och sneglar på alla mina vita möbler och funderar på om de går att måla över till svart :-)

      Och hela York-serien är ju sååå snygg!

      / Lina

      Svara

Kommentera

