Formex spring 2015

Jag spenderade lördagen på Formexmässan och hämtade inspiration i mängder. Efter sex timmars vandrande mellan montrarna kände åtminstone jag mig mör i benen och så fullproppad med intryck att jag till slut blev lite blasé.

Mycket vackert fanns det där men även massor av saker som inte tilltalade mig alls. Jag håller mig trogen min stil även framöver, tror jag ;-)

2015/01/img_2948.jpg2015/01/img_2936.jpg Detaljer i neutrala jordfärger med inslag av lila / lavendel / dämpat blått
2015/01/img_2937.jpg2015/01/img_2943.jpgLiknande styling på sovrumsfronten; jordfärger i kombination med blålila detaljer.
2015/01/img_2946.jpgStora bladväxter, gärna i vas, ska det vara. Vilket så klart känns extra lockande på våren.
2015/01/img_2954.jpg2015/01/img_2962.jpgOch så en liten färgexplosion som är svår att motstå mitt i det naturfärgade i form av förvaringsboxar och choklad i fin förpackning.

Images: Fasonblog

Pics from the Formex exhibition i Stockholm this week

3 Comments

  1. Härligt, jag hann inte åka till Formex i år. Förra året mammaledig då hann jag desto mer. Men jag älskar att springa omkring där. Mycket fint! Sovrummet kan få flytta hem till oss
    Johanna

    Svara

    1. Nej, tyvärr. Du måste ha en inbjudan från en utställare eller kunna visa att du har ett företag registrerat inom design, formgivning, inredning, etc.

      / lina

      Svara

Kommentera

