Kök i dagsljus

Jag är så otroligt glad över det här überhärliga dagsljuset som återvänder nu. Tänk att man kan känna sig så mycket piggare och att det är så mycket lättare att åka hemifrån på morgonen när det inte är becksvart ute. I love it!

Och direkt börjar jag fundera i nya banor när det gäller inredningen hemma :-) Ljust ut – ljust inne. Nu ska det mörkmurriga ut och det ljusa in. Så fort jag har tid över. Men de vita, transparenta gardinerna får vänta ett tag till – de kräver ordentlig vårkänsla.

150211_1150211_4150211_6

Kitchen in daylight. I just love the feeling of spring around the corner.

 

5 Comments

  1. Fina köket!!! Hur går det med letandet efter stolar? Tycker iof att de ni har är tillräckligt fina för att få stanna kvar?!
    indeed….nu vill man spraka på med vår/sommar looken. Du påminde mig precis om att jag borde sätta mig och sy alla dessa längder i vitt som jag har tyg till…..tur det är några månader kvar ;-)

    Svara

    1. Ja, du. De där stolarna. Jag letar fortfarande efter rätt cross-back stolar men hittar inga i barstolsmodell med rätt vintage-nyans. De enda med rätt färg har armstöd, och det funkar inte vid ett matbord (tror jag).

      De vi har skulle kunna funka ett bra tag till om de inte var så himla dåliga i kvalitén att ryggstöden ramlar av och dynorna lossnar med jämna mellanrum ;-)

      Svara

      1. Åh suck för dagens kvalité säger jag bara. Förstår dilemmat när man har mer än ett krav på stolen, evigt letande men hoppas ni snart finner.

  2. Hej Jätte fint hus och mysig blogg. Jag har ett liknade hus och har funderat länge på att bygga en likadan amerikansk altan som ni har. Men har varit orolig över ljusinsläppet. Hur känner ni? Blir det myck mörkare? Har försökt att hitta bilder på din blogg som visar hur det ser ut genom fönsten innefrån huset på dagen, men svårt att se. Lycka till med bloggen. Mvh Sofie

    Svara

    1. Hejsan!
      Just det där med ljuset var min stora oro också. Vårt problem var att när solen stod på under sommaren drog vi för gardiner då det lyste rätt in och dessutom blev det oerhört varmt, speciellt på nedervåningen.

      Och visst blev det mörkare inne när vi byggde tak. Helt klart. Men inte på nåt negativt sätt. Det märks bara under sommarmånaderna och då är jag sååå tacksam för skuggan inne – det är så ljust ute ändå, så det känns inte mörkt på nåt sätt, bara dämpat.

      På hösten och vintern är det så mörkt ute ändå att det istället känns ljusare utanför fönstren då belysningen på verandan studsar ner från taket och lyser upp stolpar och golv.

      Och glädjen vi haft av taket överväger varenda liten nackdel man kan tänka sig. Verandan är det bästa vi gjort på huset ;-)

      Svara

Kommentera

