Vackert och alldeles lagom

Här är ett gäng vackra bilder från Jonathan Raith & Co. Det är i mitt tycke en alldeles lagom blandning av vitt, stora ljusinsläpp, vackra materialval och en perfekt neutral färgskala. Den liggande panelen är genomgående, till och med i badrummet, vilket ger en harmonisk känsla i hela huset. Takbjälkarna är vackra, men de skulle jag valt bort eller målat vita om jag hade skapat detta själv – de blir för mycket ”stuga” för min smak.

Jag har inte tagit med de rum där jag tycker att man har blandat in för mycket färger eller krusidulliga detaljer. Titta gärna in på länken för mer inspiration.

Raith_CC-1
Raith_CC-3
Raith_CC-5
Raith_CC-9
Raith_CC-6
Raith_CC-15
Raith_CC-18
Images: Jonathan Raith & Co.

A perfect match of white walls, large windows, beautiful materials and a lovely neutral color palette. 

 

4 Comments

  1. Gillar de inbyggda sängarna jag med. Så snyggt. Stooora mattor är så fint tycker jag. Det måste vara ett av de vanligaste felen man gör, att alltid köpa för smått. i övrigt, jätte fina bilder!

    Svara

  2. Jag har precis hittat hit till din blogg, riktigt roligt då jag också bor i Gävle. Måste säga att jag har aldrig fått så här mycket inspiration på ett och samma ställe, njuter till max. Undrar har du nått instagramkonto för din inredning som man kan följa?

    mvh Tessan

    Svara

    1. Tack så mycket, det är verkligen jätteroligt att höra! Funderar ibland när jag är trött och sliten på att sluta blogga, men så kommer det en sån här kommentar och så blir man inspirerad att fortsätta :-)

      Jag har faktiskt precis nyligen startat ett instagramkonto; @fasonblog där jag har börjat lägga upp bilder lite sporadiskt. Det ligger en länk dit i högerspalten på bloggen.

      / Lina

      Svara

Kommentera

