Födelsedag

Jag är inte så mycket för födelsedagar. Jag älskar att träffa nära och kära och äta något gott tillsammans, men det där med själva uppvaktningen är inte min grej. Små kladdiga grattispussar från barnen är allt jag behöver :-)

Men en gång om året fyller jag år och då är det vad det är. I torsdags tog jag med familjen, syskon och föräldrar ut och åt på restaurang på kvällen – alldeles precis vad jag önskade mig.

Min mamma och pappa uppvaktar alltid med ”en blomma”, som på något sätt alltid är något annat än just en blomma, och den här gången var det två cappuchinokoppar från Pip Studio. Jag har älskat den här serien sen jag såg den för första gången för flera år sen men eftersom ingen här hemma dricker kaffe har det liksom inte blivit av att köpa kopparna. Men nu ska jag köpa fler! De rosa och blåa ska få komplettera de jag fick nu. Jag tänker på gammalt, kinesiskt porslin när jag tittar på serien och den inneboende romantikern i mig kan inte låta bli att älska färgerna och formerna.

150329_3

150329_2150329_1

Jag uppvaktade dessutom mig själv med den här jättevackra fjädersparrisen i ny kruka från Hedwigs trädgård ;-)

2 reaktioner på ”Födelsedag

Kommentera

