Tjejrum

Nu när kontoret är på plats vet vår stora tjej att hennes rum är nästa punkt på inredningslistan. Jag tar ju gärna en paus nu, men tjatet är never ending…. Att hon också vill ha nytt och fint runt omkring sig, det kan jag helt klart sympatisera med :-)

Så jag börjar planera så smått. Funderar på vad vi har som hon ska ha kvar, vad nytt som behövs och hur ser behoven ut framöver för en nioåring? Hon själv har deklarerat att hon minsann har vuxit ur det rosa och vill ha vitt och beige, medan jag tycker att det kan vara fint med lite färg i ett barnrum.

Därför lutar jag lite åt en äggskalsfärgad bröstpanel och väggarna målade med Kalklitirfärg i nyansen Simplicity som tagits fram i samarbete med Jannice på bloggen Simplicity. Det är en smutsig ton av grålila som jag tror skulle passa jättefint i ett lite mer vuxet flickrum. Jag använder en bild från Jannices vardagsrum som inspirationsbild nedan.

Milbo_sagas_rum

Säng, byrå och bord har vi redan och sen tänkte jag komplettera med en stor spegel (ett måste för tjejer i den här åldern som dansar, mimar och kråmar sig), ett sminkbord (hon får träna tills det är dags på allvar med sminket) och så lite tyllgardiner på takskena med ljusslingor i som kan ge lite avskärmning och mysstämning. Nu återstår att se vad huvudpersonen tycker…

En reaktion på ”Tjejrum

  1. Det låter som ett riktigt härligt tjejrum! Spegeln är ju ett absolut måste och den hänger med sedan i många år. Lycka till med planeringen och själva jobbet!

Kommentera

