Ljus utan jul?

Jag återkommer till ett för mig kärt ämne: belysning utomhus. Jag hade en del funderingar runt detta förra sommaren också, men vi hann inte med den delen då. Vi bor ganska ensligt ute på landet med mycket skog runt huset så för min del får gärna tomten vara lika upplyst som The Strip i Las Vegas, men det ska göras smakfullt.

Jag är ursvag för ljusslingor. Det är så himla fint med massor av små ljuspunkter istället för en stor. Här hemma går dock åsikterna isär lite om det, då min andra hälft tror att det kommer att se ut ”som ett kringresande tivoli”. Nå, det är väl bara så att jag får överbevisa om motsatsen då ;-)

Vad säger ni – är det ok med ljusslingor fastän det inte är jul?

9ce4accd2958b27f11596c7050cd7829 89a16d9aa4b2a894366d623bf7fd440a 150520_1 a8588f7f7cc5dd39a76efd17c7d16a01 cd8f8893beb6a6430bf2a3e94579b76b ef777f41ca7e2cc570cfdd37e3f00dd4

Bilder: Pinterest

 

6 Comments

  1. Håller helt med! Det är fint utomhus under tex ett tak, en pergola eller en utebar. Går i dessa tankar också, att sätta en slinga i vår pergola. Blir ju sån stämmning när man vistas ute på kvällen och i augusti mörknar det ju fortare. Kör på säger jag :)

    Svara

  2. Jag tycker det är jättefint med ljusslingor, har det lite överallt här hemma. Tänkte faktiskt sätta upp ännu fler på altanen nu till sommaren, tillsammans med några tända ljuslyktor blir det ett jättemysigt sken och precis lagom ljus för att se vad man äter 😊
    /Malin

    Svara

Kommentera

