På önskelistan just nu

Semestern närmar sig sakta men säkert och mitt behov av att pyssla sommarfint ute blir större för varje dag. Hittills har det dåliga vädret tagit kål på min inspiration, men med lite solglimtar och värme de senaste dagarna har energiförrådet fyllts på lite igen.

Egentligen är jag supernöjd med hur verandan såg ut under förra sommaren så jag behöver egentligen inte ändra något, men det är ju lite kul att inreda i tankarna ;-)

Här är några saker på min önskelista för sommaren 2015:

150622

Rustic Garden Jar (Confidentliving.se), tidningskorg i rotting (PB Home), Pillar candle round chandelier (Restoration Hardware), öppen spis ”Cambridge” (Confidentliving.se) kudde ”East Coast Paisley” (Home & Cottage), kudde ”Herringbone” (Artwood), spegel ”Driftwood” (Artwood), palm, surf board (Artwood). 

4 Comments

  1. Ser fint ut. Går den brasan/öppna spisen att ha ute, dvs tål den fukt? Vi tänkte köpa en sådan till övervåningen i vitt till hösten, kanske blir en nere också i stället för kamin. Men vet du om den avger någon värme? Det fina är ju att in kan bära in den till hösten :)

    Svara

    1. Det är just det som gör att jag tvekar. Antagligen är de gjorda i MDF som suger åt sig fukt, så jag vet inte om jag törs testa. Men jag är sååå sugen ;-)

      Vi satt framför en liknande, konstgjord, brasa i vintras och den värmde ordentligt. Det finns ju olika lösningar där; alkoholgelé, gasol eller el och de avger alla olika mycket eller ingen värme alls.

      Svara

      1. Min man satt brevid en sådan med alkogel, om det är det som kallas tre brännare och han sa att den gav mkt värme. Kanske ska ta en repa in i en butik och be dem sätta i gång den? För utomhus kanske det är bättre med stål, vet det finns sånna också med fin patina,

Kommentera

