Badrum med fel färger

Det finns ett rum hemma som jag inte gillar och det är badrummet på nedervåningen. Det är ett stort och ljust badrum, men för mig klickar det bara inte med det blå/beiga kaklet. Det satt där när vi flyttade in men vi känner inte att vi vill ge oss på en badrumsrenovering just nu.

Så för att balansera upp det har jag fyllt på med så mycket neutrala färger och naturmaterial som möjligt. Det tonar ner kaklet och ger lite värme till det hårda, men jag kan ändå inte låta bli att grimasera lite varje gång jag går in och fortsätter därför fantisera om marmor och mässing… ;-)

150830_6150830_4150830_7150830_3150830_5

10 Comments

  1. Jag byter gärna med dig även om jag heller inte är förtjust i blått. Vårt badrum har aprikos/orange-flammig plastmatta men aprikosfärgade väggar med gröna små fyrkanter och till det en matchande bord med större gröna fyrkanter. Ska väl tillägga att det såg ut så när vi flyttade in för två år sen. Det mest fundersamma i kråksången är att badrummet hade renoverats 6 år innan vi flyttade in och inte i början på 90-talet som jag först trodde ;)

    Svara

  2. Äsch så farligt är det inte men jag förstår vad du menar och hellre skulle byta ut det mot. Relativt diskreta färger iaf och med ditt piff så är det det man lägger blicken på :-)

    Svara

  3. Hej.
    Du har ett fantastiskt hus!
    Undrar så var du köpt insynsskyddet i badrummet?
    Behöver något till vårat badrum..
    Mvh. Susanne

    Svara

    1. Mmm, jag vet. Vi gjorde det på ovanvåningen och det blev jättebra. Problemet nere är att golvet ändå kommer att vara blårutigt (omöjligt att få färg att fästa där man nöter så mycket), så det känns som att det kan kvitta då… Hade golvet varit neutralt hade jag gjort det för längesen! 😊

      Svara

      1. Hej
        Det går även att måla om golvet, det finns speciell golvfärg som tål hur mycket nötande som helst, vi målade om hela vårt badrum inklusive golvet och är inne på vårt fjärde år och det är precis lika fint som dagen vi målade det.

        Hör med en Coloramabutik, eller annan fackman som arbetar med våtrum så talar dom om för dig exakt vilken färg du ska använda och hur, jag lovar dig du kommer inte att ångra dig och så får du det badrum du alltid önskat dig.

  4. Tycker det är fint! Man kan väl inte bara slita ut alla grejor och göra om bara för att färgen är ”fel”…Vad är det för värld(-sdel) vi lever i?

    Svara

    1. Nej, det är ju just därför vi inte har gjort det. Men samtidigt är badrummet nu 15 år gammalt, fogarna är mögliga, blandarna är rostiga och faneren på möblerna är fuktskadad, så oavsett vad vi tycker om inredningen drar det ihop sig mot en renovering. Och då kommer blå/beige inte att finnas med på färgkartan 😉

      Men för övrigt så tycker jag att man faktiskt kan göra om för att färgen är ”fel”. Om man har råd, ork och lust och om man återvinner det som går att återvinna, renoverar det som går att renovera och säljer det som går att sälja på second hand så tycker jag att det är helt ok att lägga sina pengar och energi på detta istället för en resa, kläder eller på ridutrustning om man har hästar som intresse. Det skapar jobb och skatteintäkter när vi renoverar vilket gynnar oss alla, men jag håller helt och hållet med om att man inte ska bidra till slit-och-släng samhället genom att bara köra gammalt på tippen utan att ge det chansen till ett nytt liv hos någon annan.

      Svara

Kommentera

